|
RODO Klauzla obowiązku informacyjnego zgodnie z przepisami RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) informujemy, że:
1) administratorem danych osobowych Pacjentów jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Lipsku ul. Rynek 7, 16-315 Lipsk ;
2) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować w sprawach przetwarzania Państwa danych osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej: spzozlipsk@wp.pl;
3) administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h) RODO, tj. w celu zapewnienia opieki zdrowotnej, co wynika z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
4) dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także innym podmiotom, z którymi administrator zawarł umowę w związku z realizacją usług na rzecz administratora (np. laboratorium zewnętrznym, kancelarią prawną, dostawcą oprogramowania, zewnętrznym audytorem, zleceniobiorcą świadczącym usługę z zakresu ochrony danych osobowych);
5) administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;
6) mają Państwo prawo uzyskać kopię swoich danych osobowych w siedzibie administratora. Dodatkowo zgodnie z art. 13 ust. 2 RODO informujemy, że: 1) Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, tj. z art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta; 2) przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego; 3) podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do realizacji ww. celów. Konsekwencją niepodania danych będzie odmowa udzielenia świadczeń z zakresu opieki zdrowotnej; 4) administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o Państwa dane osobowe.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY DLA KONTRAHENTÓW SP ZOZ w LIPSKU
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, iż:
• Administratorem Państwa danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Lipsku, adres: ul. Rynek 7, 16-315 Lipsk, reprezentowany przez p.o. Dyrektora SP ZOZ w Lipsku – Grażynę Rodzik, tel. 87 6423009 ; e-mail: spzozlipsk@wp.pl
• Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Lipsku jest Eugenia Kalisz tel. 876422179; e-mail: spzozlipsk@wp.pl.
• Celem przetwarzania danych osobowych jest: - wystawienia faktury, rachunku lub prowadzenia sprawozdawczości finansowej, w tym ewidencji przychodów, rozchodów, zobowiązań, dokonywania zapisów księgowych, regulowania płatności, windykacji należności; - realizacji umów cywilnoprawnych; - prowadzenie rozrachunków i gospodarki finansowej Zakładu. • Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych wynika w szczególności z: - art. 6 ust 1 pkt b/c Ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. - Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U.2018.0.395); - Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2017.0.1579) • Odbiorcą Państwa danych osobowych będą – Dane osobowe Kontrahentów mogą być udostępnione podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa; • Państwa dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej na podstawie – nie dotyczy; • Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres: zgodnie z ustawą o rachunkowości przez okres 5 lat od rozwiązania umowy (art. 74 ust. 2 pkt. 4) • Przysługujące Państwu prawa to m.in.: - prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania; - prawo do sprostowania swoich danych, • Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.; • Podanie Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne dla realizacji wymienionych celów zbierania danych; • Przetwarzanie danych w sposób zautomatyzowany. Administrator zapewnia właściwe środki ochrony praw, wolności i prawnie uzasadnionych interesów osoby, której dane dotyczą, a co najmniej prawa do uzyskania interwencji ludzkiej ze strony administratora, do wyrażenia własnego stanowiska i zakwestionowania decyzji.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY DLA PRACOWNIKÓW SP ZOZ W LIPSKU
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - ogólne rozporządzenie o ochronie danych informujemy, iż: • Administratorem Państwa danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Lipsku, adres: ul. Rynek 7, 16-315 Lipsk, reprezentowany przez p.o. Dyrektora SP ZOZ w Lipsku – Grażynę Rodzik, tel. 87 6423009 ; e-mail: spzozlipsk@wp.pl • Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Lipsku jest Eugenia Kalisz tel. 876422179; e-mail: spzozlipsk@wp.pl. • Celem przetwarzania danych osobowych jest: realizacja obowiązków wynikających ze stosunku pracy bez względu na formę zatrudnienia; • Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych wynika w szczególności z: - art. 6 ust 1 pkt b/c/d Ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.; - Ustawy z dnia 26 czerwca 1974r., Kodeks pracy; - Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r., Kodeks cywilny. • Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być podmioty/organy uprawnione na podstawie przepisów prawa; • Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej na podstawie – nie dotyczy; • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres: 50 lat po zakończeniu stosunku pracy; • Przysługujące Panu/Pani prawa to m.in.: - prawo dostępu do swoich danych, prawo do kontroli przetwarzanych danych osobowych, a w szczególności prawo do uzyskania informacji czy zbiór istnieje i jakie dane osobowe on zawiera, - prawo do sprostowania i uzupełnienia swoich danych, - prawo dostępu do informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych, - prawo dostępu do informacji od kiedy przetwarza się w zbiorze dane jej dotyczące, - prawo do przenoszenia danych, - prawo do sprzeciwu, - prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (wyjątek art. 22(1) k.p.). • Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.; • Podanie Pana/Pani danych osobowych jest wymogiem ustawowym, niezbędnym do prowadzenia i ewidencji procesu zatrudnienia. • Pani/Pana dane są przetwarzane m.in. w sposób zautomatyzowany. Administrator zapewnia właściwe środki ochrony praw, wolności i prawnie uzasadnionych interesów osoby, której dane dotyczą, a co najmniej prawa do uzyskania interwencji ludzkiej ze strony administratora, do wyrażenia własnego stanowiska i zakwestionowania decyzji.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY DLA PACJENTÓW SP ZOZ W LIPSKU ________________________________________ Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - ogólne rozporządzenie o ochronie danych informujemy, iż:
• Administratorem Państwa danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Lipsku, adres: ul. Rynek 7, 16-315 Lipsk, reprezentowany przez p.o. Dyrektora SP ZOZ w Lipsku – Grażynę Rodzik, tel. 87 6423009 ; e-mail: spzozlipsk@wp.pl
• Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Lipsku jest Eugenia Kalisz tel. 876422179; e-mail: spzozlipsk@wp.pl.
• Celem przetwarzania danych osobowych jest: Realizacja podstawowych obowiązków wynikających z działalności zakładu. Udzielanie i zarządzanie udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (tj. Dz. U. z 2018r., poz. 160 z późn. zm.), przy zapewnieniu bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego, w którym te dane są przetwarzane; • Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych wynika w szczególności z: - 52 pkt. preambuły Ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.; - art. 9 ust 2 pkt c/h/i Ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.; - art. 6 ust 1 pkt c/d Ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.; - art. 24 Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1318 z późn. zm.); - art. 3 ust. 2 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej ( tj. Dz.U. z 2018 r., poz. 160 z późn. zm.); - Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tj. Dz. U. 2017 r., poz. 1938 z późn. zm.). - Ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (tj. Dz.U. 2017 r., poz. 125 z późn. zm.); - Ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (tj. Dz.U. 2018 r., poz. 123 z późn. zm.). • Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być podmioty/organy uprawnione na podstawie przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tj. Dz. U. z .2017 r., poz. 1318 z późn. zm.). • Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej na podstawie – nie dotyczy; • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres: 20 lat (jeżeli chodzi o dokumentację medyczną zwykłą), licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano w niej ostatniego wpisu. W przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia dokumentacja medyczna jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon. Skierowania na badania lub zlecenia lekarza są przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia medycznego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia. Dokumentacja medyczna dzieci do ukończenia 2 lat jest przechowywana przez okres 22 lat, czyli do 24 roku życia małego pacjenta. • Przysługujące Panu/Pani prawa to m.in.: - prawo dostępu do swoich danych, prawo do kontroli przetwarzanych danych osobowych, a w szczególności prawo do uzyskania informacji czy zbiór istnieje i jakie dane osobowe on zawiera, - prawo do sprostowania i uzupełnienia swoich danych osobowych, - prawo dostępu do informacji o administratorze danych, adresie jego siedziby i pełnej nazwie, - prawo dostępu do informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych, - prawo dostępu do informacji od kiedy przetwarza się w zbiorze dane jej dotyczące, - prawo dostępu do informacji o sposobie udostępniania danych, a w szczególności informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane te są udostępniane. • Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.; • Podanie Pana/Pani danych osobowych jest wymogiem ustawowym, niezbędnym do realizacji podstawowych obowiązków wynikających z działalności zakładu. Obowiązek ten wynika głównie z art. 9 ust 2 pkt c/h/i Ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.; oraz Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej; • Pani/Pana dane są przetwarzane m.in. w sposób zautomatyzowany. Administrator zapewnia właściwe środki ochrony praw, wolności i prawnie uzasadnionych interesów osoby, której dane dotyczą, a co najmniej prawa do uzyskania interwencji ludzkiej ze strony administratora, do wyrażenia własnego stanowiska i zakwestionowania decyzji.
|
|